Salgsbetingelser

  1. Generell informasjon:

De følgende bruksvilkårene gjelder for forbrukeren (heretter omtalt som “du” / “kunden”), dvs. personen som fullfører en bestilling gjennom nettsiden https://nomax.no/. 

Salgsavtalen gjelder mellom kunden og Nomax.no (“Nomax.no Powered by Nomax2 AS” / “vi” / “selger”). 
Kontaktinformasjon og annen informasjon om oss finnes under følgende seksjoner: 
a) kontakt; 
b) om oss. 

Den som inngår i en salgsavtale med https://nomax.no/ må være over atten år gammel. Hvis vedkommende ikke utfyller dette kriteriet kreves det skriftlig godkjenning av en formynder, som skal leveres sammen med bestillingen til kundeservice@nomax.no. 

Priser 
Alle priser er oppført i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. 
Prisene som er oppført på siden gjelder per stykk, med mindre noe annet er indikert i beskrivelsen.

Vilkår
 

Vi gjør også vårt ytterste for å tilse at informasjonen i produktbeskrivelser er korrekte, men vi tar forbehold om at det kan forekomme feil i: 
a) rettskrivning; 
b
) informasjonen om tilgjengeligheten av produktet;
c) informasjonen om leveringstid. 

I alle av de nevnte tilfellene forbeholder vi oss retten til å avslå eller kansellere bestillingen. Vi er ikke ansvarlige for noe tredjeparts innhold på sidene våre.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen hvis vi mistenker bedrageri. 
Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen eller deler av denne, dersom produkten er utsolgt.
Vi forbeholder retten til å påkalle force majeure i situasjoner hvor det er berettiget. Vi bruker informasjon lagret med cookies for å forsikre oss om at siden er så lettbrukelig som mulig. Cookie filer loggfører din trafikk på nettsiden. Takket være dem kjenner vi til dine behov, og slik kan vi forbedre driften av butikken vår. 

En cookie er en liten tekstfil som blir sendt automatisk fra vår nettside til nettleseren din. Informasjonen vi mottar er anonym. 

Oppsamlingen av informasjon skjer i overenstemmelse med de relevante lover og reguleringer. 

Alle har mulighet til å akseptere cookies. Alternativt kan man deaktivere dem i nettleseren, slik at ingen informasjon vil bli samlet, bruk nettleserens hjelpfunksjon for mer informasjon.

All kundeinformasjon vil bli behandlet med omhu, og vil aldri bli vist til en tredjepart. 

Nettsiden og dets innhold tilhører oss og våre partnere. I overenstemmelse med åndsverkloven kan ikke logoen, firmanavnet, fotoer, bilder, filmer eller nettsidedesignet bli kopiert uten vårt samtykke. 

  1. Bestilling, betaling og bekreftelse

Nødvendige vilkår for å bestille hos Nomax.no: 
a) at du bekrefter salgsvilkårene, ved å akseptere salgsvilkårene forplikter du deg til å overholde dem fullt og helt. 
b) du må akseptere og bekrefte at du har lest personvernserklæringen og informasjonen om cookies. 

Å akseptere dette samt å legge inn en bestilling er å betrakte som å signere en kjøpskontrakt, og innebærer en forpliktelse til å betale hele kjøpesummen; det sil si summen av alle priser i bestillingen samt fraktkostnader. 

Betaling 
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. 
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. 

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. 

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura. 

Du kan betale for din bestilling ved å bruke følgende betalingskort: 

a) Visa 

b) Visa Electron

c) MasterCard

d) MasterCard Electronic

e) Maestro

    Betalingsplattformer: 

    a) Klarna
    b) Vipps


    For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine
    personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg.
    Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

    Bestillingsprossessen: 

    a) valg av produkter;
    b) bestilling; 
    c) godkjennings av salgsbetingelsene; 
    d) kvittering for den innledende bestillingsbekreftelsen, bekreftelse blir sendt automatisk til den e-posten du har gitt oss;
    e) etter at betalingen har blitt bekreftet vil vi gjennomføre bestillingen, tiden det tar å prossessere bestillingen telles fra den dato selgers bank- eller regningskonto blir kreditert;
    f) kvittering for siste bestillingsbekreftelse, vi sender varen når den er pakket og klar for forsendelse.
     

    Vi forbeholder oss retten til å kansellere en bestilling etter den innledende bestillingsbekreftelsen. Dette kan skje når det er en feil med varetellingen for eksempel. 
    I så tilfelle vil vi øyeblikkelig returnere pengene du har betalt til den kontoen du indikerte i bestillingen, eller i henhold til dine retningslinjer. 
     

    1. Levering

    Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. 
    Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. 

    Varene leveres kun på norsk territorie. Når vi sender pakker samarbeider vi med: 

    a) Bring 

    b) TNT

    c) Posten.no

    d) eller så leverer vi varene personlig.

      Selger bestemmer hvordan varene leveres. 
      Vi leverer varene enten til din postkasse eller til ditt nærmeste postkontor. 

      Kunden plikter å sjekke innholdet i pakken i nærvær av kureren eller på postkontoret.
      Transportfirmaet er
      ansvarlig for eventuelle skader forårsaket under transporten. 

      Fraktkostnader 
      Fraktkostnader blir i sin helhet dekket av kunden. 

      Kunden er ansvarlig for at all informasjon knyttet til levering som vedkommende gir er korrekte: 

      a) fornavn og etternavn; 
      b) adresser; 
      c) telefonnummer. 

      Pakker som ikke hentes på postkontoret innen 14 dager sendes tilbake til hovedkontoret til https://nomax.no/. 

      Hvis vi må sende pakken på nytt grunnet: 

      a) at pakken ikke er blitt hentet i tide fra postkontoret;

      b) inkorrekt utfylling av informasjon knyttet til frakt fra kundens side;

      vil kunden stå ansvarlig for hele kostnaden som påløper ved at pakken må sendes på nytt.

      Leveringstid:

        Leveringstiden er oppført i beskrivelsen av hvert produkt. 
        Den kan komme til å endres. 
        Hvis leveringstiden overskrider det some er beskrevet, vil vi kontakte deg via e-post eller telefon. 

        Leveringstiden kan komme til å variere, eller overskride den som står beskrevet i følgende tilfeller:

        a) et stort antall bestillinger fra en enkelt produsent; 

        b) i juletiden, påsken og i andre høytider og ferier (vi importerer varer fra forskjellige land innen EU, så disse tidene kan avvike fra de norske).

         

        I tilfeller der leveringstiden overskrider det vi har angitt på nettsiden, har du rett til å kansellere bestillingen.
        Pengene vil bli returnert til din konto innen 14 dager etter at du kansellerer bestillingen.
         

        Hvis du har bestilt flere produkter med forskjellige leveringstider, vil vi sende hele bestillingen når alle produktene er klare til å bli sendt. Hvis du ønsker å dele opp bestillingen, vennligst kontakt oss via e-post på kundeservice@nomax.no. 

        Å dele opp en bestilling i flere deler innebærer at du må dekke transportkostnadene for hver del av bestillingen. 


        4. Reklamasjon og returrett 

        Ifølge norsk lov kan du i 14 dager etter en bestilling fritt returnere varer kjøpt på nettet. 

        Produktet må returneres: 

        a) helt;

        b) ubrukt;

        c) i sin originale forpakning;

        d) innen 14 dager etter at pakken er mottat av kunden.

          Vi er ikke ansvarlige for noen transportskade, kunden må derfor påse at pakken er forsiktig og forsvarlig pakket. 

          Returprossessen: 
          a) kundens bekreftelse av at vedkommende ønsker å returnere varen, sendt til kundeservice@nomax.no;
          b) varen sendes til butikkens hovedkvarter https://nomax.no/ (innen 14 dager etter å ha mottatt produktet, og i overenstemmelse med kravene overfor);
          c) returen bekreftes av selger;
           
          d) penger tilbakebetales til kontoen indikert av selger under bestillingen (opp til 5 vikredager fra vi mottar returen, under ferier, høytider, jul og påske kan det ta opp til 14 dager).  

          I tilfeller hvor kjøper ønsker å returnere et spesiallaget produkt eller en særbestilling, trekkes 50% av salgsprisen. 

          Etter at returen er godkjent, krediteres pengene tilbake til kundens konto i løpet av få virkedager.
          Det er kunde som betaler frakt.

          Returskjema 
          Dersom du av ulike grunner ønsker å returnere en vare, ber vi deg benytte skjemaet. For å kunne behandle din henvendelse så effektivt og korrekt som mulig, ber vi deg inkludere all tilgjengelig informasjon. Vi vil kontakte deg fortløpende på informasjonen oppgitt i skjemaet vedrørende håndtering av retur/reklamasjon. 

          1. Klager

            Kunden har rett til å sende inn en klage på produktet hvis det er mistanke om at det har en produksjonsfeil.Reklamasjonsfristen er 2 eller 5 år, ettersom produktens forventede levetid. 

          I tilfelle du oppdager en defekt, kontakt oss på kundeservice@nomax.no. Legg ved et dokument som bekrefter at produktet ble kjøpt i vår butikk. (kvittering/regning, skjermdump av en e-post som bekrefter kjøpet) og et tydelig bilde av produktet, samt en beskrivelse av defekten. 

          Etter å ha bekreftet klagen, vil vi erstatte produktet med et nytt ett. Hvis produktet skulle være utsolgt vil vi tilbakebetale hele beløpet av bestillingen til det kontonummeret du har angitt i bestillingen. 
          Klager skal som hovedregel være avgjort innen 14 virkedager og senest innen 30 dager.

          1. Konfliktløsning

          Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 4 og 5. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600. 
          Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.